Body Line - Invest in your body!
0740 318 214

Vrei un fizic de invidiat, cu o musculatură bine dezvoltată?

7 februarie, 2017 / Articole
Vrei un fizic de invidiat, cu o musculatură bine dezvoltată?

Un fizic optim trebuie să aibă o structură moderată până la subțire și o dezvoltare musculară bună, puternică ! Cu toții ne dorim să avem un bun procent de grăsime corporală (6-15% pentru bărbați și 15-30% pentru femei) și o musculatură bine dezvoltată și tonifiată.

Un mod de a construi masă musculară și de a arde grăsimea este prin dieta ketogenică ciclică.

Dieta ketogenică constă într-un conținut ridicat de grăsimi și proteine ​​adecvate și este săracă în carbohidrați. Dieta forțează organismul să ardă mai mult grăsimi și mai puțin carbohidrați. In mod normal, hidrații de carbon aflați în produsele alimentare sunt convertiți în glucoză, aceasta este apoi transportată în organism, fiind deosebit de importantă în alimentarea funcțiilor creierului. În cazul în care însă, există foarte puțini carbohidrați în dietă, ficatul transformă grăsimea în acizi grași și corpi cetonici. Organele de cetonă trec în creier și înlocuiesc glucoza ca sursă de energie.  O dietă ketogenică antrenează metabolismul organismului pentru a rula în afara acizilor grași sau a corpilor cetonici. Acest plan de nutriție a dus la o îmbunătățire a sensibilității la insulină și o reducere a inflamațiilor; la o dezvoltare a musculaturii  și o  îmbunătățire a metabolismului lipidic.

Dieta ketogenică este construită în jurul valorii de grăsimi bune, cum ar fi produsele din nucă de cocos, avocado, nuci / semințe, ulei de măsline extra-virgin. Aceasta dietă ar trebui să se concentreze și pe fructe sărace în carbohidrați, legume și plante aromatice ca și componente discontinue. Nivelurile de grăsime vor fi între 60-80% din aportul caloric.

Dieta ketogenică oferă suficiente proteine, ​​pentru creșterea organismului și repararea acestuia și suficiente calorii, pentru a menține greutatea corectă în raport cu vârsta și înălțimea. Aceasta dieta cetogenă clasică conține un raport de 4: 1  grăsime și proteine ​​combinate : carbohidrați.

Acest lucru se realizează prin excluderea alimentelor bogate în carbohidrați, cum ar fi fructele și legumele bogate în amidon, pâine, paste, cereale și zahăr, și creșterea consumului de alimente bogate în grăsimi, cum ar fi nuci, smântână și unt.

Cele mai multe grăsimi alimentare sunt formate din molecule numite trigliceride cu catenă lungă (LCTs). Cu toate acestea, trigliceridele cu lanț mediu (MCT) – formate din acizi grași cu catene de carbon mai scurte decât LCTs – sunt mai cetogene.

O variantă a dietei clasice cunoscută sub numele de dieta ketogenic MCT folosește o formă de ulei de nucă de cocos, care este bogat în MCT, pentru a furniza aproximativ o jumătate din calorii. De ceea este nevoie de mai puțină grăsime generală în această variantă a dietei; o proporție mai mare de carbohidrați și proteine ​​pot fi consumate, permițând o mai mare varietate de alegeri alimentare.

Așadar, dacă ți-ai configurat dieta ketogenică în mod corespunzător, ești ”echipat” pentru a produce propriul combustibil pentru că ai acces la zeci de mii de calorii în grăsimi distribuite pe tot corpul. În cazul în care dorești să ai combustibil nelimitat la dispoziție în timp ce urmezi o dietă ketogenică, este imperativ să ai setat planul corect și să-l urmezi în mod consecvent.

Dieta ketogenică este bogată în grăsimi, moderată în proteine, săracă în carbohidrați. Pentru a intra și a rămâne în cetoza nutrițională, distribuția de calorii trebuie adaptată după cum urmează:

  • 70-75 % din calorii din grăsimi
  • 15-20 % din calorii din proteine
  • 5-10 % din calorii din glucide

Aderarea strictă este necesară, mai ales la început! Numărarea caloriilor trebuie să fie strictă, în aproape toate cazurile. În caz contrar, te pune în pericol de a mânca prea mulți carbohidrați sau prea multe proteine, care pot fi transformați în glucoză de organism.

Odată ce ai devenit „adaptat ceto”, corpul tău se transformă într-o mașină de ardere a grăsimilor extrem de eficientă.

Poți experimenta pentru a descoperi ce funcționează cel mai bine pentru tine, dar, în general, consumul de alimente bogate în grăsimi cu câteva minute înainte de antrenament nu este cea mai bună idee, înlocuirea cu un shake fiind o alegere mai potrivită.

Alimentele care te pot ajuta să te simți plin de energie și gata pentru un antrenament solicitant sunt: fructele cu coajă (migdale, nuci pecan, nuci de macadamia și nuci) , brânzeturi ( mozzarella, cheddar și brânză), avocado, ouă, fructe de pădure, legume verzi și roșii (ardei sau castraveți), țelină, ulei de cocos. Legumele și fructele de pădure, în cantități moderate sunt acceptate în dieta ketogenică.

În cazul lipsei de timp și când simți nevoia, ia în considerare  trigliceride cu catenă medie (MCT), fie pe cont propriu, fie în plus la gustările de mai sus. MCT se digeră rapid și sunt ideale pentru producția de combustibil.

Dieta ketocenică îți permite să îndeplinești mai ușor obiectivele de a pierde grăsime zi de zi, îți oferă o claritate mentală și energie atunci când ai nevoie.

O dieta ketogenică urmată în mod corespunzător menține circulația aminoacizilor cu lanț ramificat (BCAAs). Acești BCAA (leucina, izoleucina și valina) și mai ales leucina , sunt critici pentru sinteza proteinelor musculare din organism. Nivelurile leucinei, un puternic regulator al sintezei proteinelor musculare, crește în dieta ketogenică. Intre timp, nivelurile de insulină scad, la fel și inflamația musculară.

Rezultatul acestui fapt este că celulele musculare vor avea un mediu care promovează dezvoltarea corectă și funcția optimă. Starea ”adaptat-ceto” îmbunătățește eficiența de utilizare a proteinei. O mai mare economie de proteine ​​permite menținerea unor niveluri sănătoase de leucină în sânge,  pentru o bună dezvoltare musculară și de recuperare.

A deveni ceto-adaptat poate dura mai mult decât ai crede. Desigur, cele mai multe procese importante încep încă din primele 2-4 săptămâni, dar cei care sunt aderenți ketogenic, cu experiență, îți vor spune că durează luni pentru corpul tău să fie pe deplin obișnuit cu această schimbare .

La început, atunci când organismul mai caută cu disperare carbohidrați, vei dori să faci tot ce poti pentru a menține masa musculară existentă de la obtinerea utilizate drept combustibil. Să oferi corpului tău cantități adecvate de grăsimi alimentare este esențial în cazul acestei diete, dar pentru a îți proteja în continuare câștigurile existente în masă , se recomandă luarea unui supliment anticatabolic, cum ar fi HMB.

Această moleculă este un metabolit al aminoacidului esențial leucina și a fost demonstrat că are puterea de a reduce daunele musculare și defalcarea musculară. Dacă sunteți  într-o stare de repaus alimentar, minimizarea pierderii musculare este de două ori mai importantă!

Se consideră că o dietă ținută corespunzător ajută la obținerea stării de bine, asigură sănătatea și sporește performanța.

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*

Suna acum!
Directions