Body Line - Invest in your body!

Cum gestionăm stresul de fiecare zi ?

12 decembrie, 2016 / Articole
Cum gestionăm stresul de fiecare zi ?

Cu toții experimentăm stresul în viața noastră. Și deoarece marea majoritate a problemelor de sănătate sunt cauzate sau influențate de stres, este important să întelegem modul în care stresul afectează corpul nostru și să învățăm tehnici eficiente de management al stresului pentru ca acesta să nu lucreze împotriva noastră.

Ce este stresul?

Stresul este răspunsul organismului la schimbările din viața ta. Pentru că viața implică schimbare constantă (variind de la schimbarea de domiciliu sau a locului de muncă, schimbări majore, cum ar fi căsătoria, divorțul sau decesul unei persoane dragi), stresul nu poate fi evitat. Acesta este motivul pentru care obiectivul tău nu ar trebui să fie eliminarea stresului, ci gestionarea în mod eficient al acestuia.

Stresul poate proveni din mai multe surse, care sunt cunoscute sub numele de “factori de stres.” Experiența noastră dictează ceea ce este considerat “stresant” prin percepțiile noastre unice asupra a ceea ce întâlnim în viață (pe baza propriului mix de trăsături de personalitate, resurse disponibile, modele de gândire, etc). O situație poate fi percepută ca fiind “stresantă “de către o  persoană și pur și simplu provocatoare de către o altă persoană.

Anumite situații tind să provoace mai mult stres și pot crește riscul de epuizare. De exemplu, atunci când ne aflăm în situații în care există cerințe înalte pentru noi; în cazuri în care avem un control redus și puține opțiuni; ne e teamă că am putea fi judecați aspru de către alții; în cazul în care consecințele unui eșec sunt abrupte sau imprevizibile, avem tendința să ne stresăm. Din acest motiv, mulți oameni sunt stresați de locurile lor de muncă, de relațiile lor, problemele lor financiare, probleme de sănătate și multe alte lucruri.

La fel cum stresul este perceput în mod diferit de fiecare dintre noi, acesta ne și afectează în moduri unice pe fiecare dintre noi. O persoană poate experimenta dureri de cap, alta poate avea o reacție ce ține de stomac, iar un al treilea poate experimenta oricare dintr-un număr de alte simptome. In timp ce noi toți reacționăm la stres în propriile noastre moduri, există o listă lungă de efecte frecvente datorate stresului, care variază de la ușoare până la a pune viața în pericol.

Stresul poate afecta imunitatea, ceea ce poate avea un impact practic asupra tuturor domeniilor de sănătate. Stresul poate afecta starea de spirit în mai multe moduri. Simptomele care pot fi exacerbate de stres trebuiesc fi luate în serios. Crearea unui plan de gestionare a stresului ne poate salva starea de bine.

Anumite tehnici de eliminare a stresului pot avea efect în doar câteva minute și acționează pentru a calma răspunsul la stres al organismului. Aceste tehnici oferă o “rezolvare rapidă”, care te ajută să te simți  mai calm în acel moment: exercițiile de respirație, de exemplu, pot minimiza factorii de stres cu care te confrunți. Elimină factorii de stres atunci când poți !

exercisses-poses-to-beat-stressExercițiul fizic sau sportul este un reductor de stres fantastic și un amplificator al sănătății. Exercițiile fizice pot lucra ca un instrument de distragere a atenției, de eliberare a frustrărilor; te scot din mediile care cauzează stres și te plasează în medii controlate care sunt mai favorabile pentru eliminarea stresului. Doar ieșirea dintr-un spațiu stresat poate face minuni pentru starea ta de spirit !

Prin efortul fizic se eliberează și endorfine, substanțe chimice care ne fac să ne simțim bine, reduc durerea și anxietatea. Ele sunt implicate în reglarea stresului și a stării de spirit. De asemenea, sunt eliberate și în mișcările corpului ritmic.

Uneori, o mare parte din stresul nostru provine de la o situație din  viața noastră, care provoacă stres cronic. Acest lucru ar putea fi: un loc de muncă dificil, o relație nefericită, un program prea încărcat, sau o altă situație care cauzează în mod continuu stres. Dacă te afli în aceeași situație în mod constant, este necesară o strategie de a aborda situația în mod diferit pentru a opri nivelul de stres produs în viața ta. În cazul în care îți trăiești viața pe punctul de a fi copleșit, este probabil timpul să renunți la unele activități din programul tău pentru a face loc pentru momente de liniște, spontaneitate, relaxare și eliberare de stres.

Este stresul doar dăunător sănătății? De fapt nu. Există mai multe tipuri de stres, care variază de la eustres ( care este o formă pozitivă și interesantă de stres) , la stres cronic ( care este legat de multe probleme grave de sănătate și este tipul de stres negativ cel mai des menționat în știri). In timp ce noi vrem să gestionăm sau să eliminăm tipurile negative ale stresului, dorim, de asemenea, să păstrăm formele pozitive de stres în viața noastră pentru a ne ajuta să rămânem în viață.

Nivelurile excesive de stres pot duce la senzația de epuizare. Acesta este motivul pentru care este important să învățăm să ne relaxăm corpul și mintea periodic și să renunțăm la stresul inutil ori de câte ori este posibil.

Când nivelul de stres crește prea intens, există unele simptome pe care mulți oameni le experimentează. De exemplu, dureri de cap, iritabilitate, și “gândire neclară”. Uneori nu-ți dai seama cât de stresat ești până când nu ești copleșit. Este important să învățăm să observăm indiciile subtile ale corpului nostru și propriul comportament, ca un observator din afară. De fapt, prin practicarea unei tehnici regulate de management al stresului, putem elimina stresul pe care îl simțim acum și putem fi mai rezistenți în fața stresului în viitor.

Există multe lucruri diferite pe care le poți încerca pentru a elimina stresul, variind de la o plimbare dimineața, la ați face mai mult timp pentru prieteni, seara. Trucul este de a găsi ceva care se potrivește cu stilul tău de viață și cu personalitatea ta.

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*

Suna acum!
Directions