Body Line - Invest in your body!

TIPUL SOMATIC ECTOMORF

4 iunie, 2016 / Articole
TIPUL SOMATIC ECTOMORF

                                                TIPUL SOMATIC ECTOMORF

 

Ce este tipul somatic (ECTOMORF, MEZOMORF SI ENDOMORF)?tipul somatic ectomorf

Tipul somatic este un criteriu un clasificarea corpurilor omenesti, in acest caz in functie de cateva caracteristici evidente: grosimea oaselor, masa musculara, strat adipos. Clasificarea dupa tipul somatic nu este singura si nici nu poate incadra perfect pe oricine, de aceea, ea trebuie folosita mai mult orientativ, prin evitarea incercarii de a incadra pe cineva fortat intr-un anumit tip somatic (majoritatea suntem o combinatie a celor 3 tipuri-ectomorf, mezomorf, endomorf). Totodata, tipul somatic trebuie sa reflecte anumite caracteristici constante si evidente.

De exemplu, un mezomorf care s-a ingrasat datorita exceselor alimentare, nu este un endomorf. Incadrarea intr-unul din cele 3 tipuri somatice nu este o condamnare, ci un element de referinta in stabilirea obiectivelor si a planului de antrenament si alimentatie/suplimentatie. Exista cazuri in care persoane cu o vointa deosebita au reusit sa-si modifice atat de mult corpul, incat pare ca si-au schimbat tipul somatic, adica au devenit din slabi- grasi sau din grasi- slabi, de exemplu.

Ectomorful:

Este omul slab si subtire, cu masa musculara si strat de grasime reduse, oase subtiri, in genereal longilin. Metabolismul sau rapid face ca acumularea de masa musculara sa fie foarte dificila, chiar si proteinele fiind arse pentru energie. Se pare ca si absorbtia nutrientilor este deficitara.

Ectomorfii au rate metabolice foarte mari, fiind foarte greu pentru ei sa acumuleze masa musculara si sa castige in forta. Aceasta poate fi o situatie frustranta pentru multe personane-baieti in special, care devin complexati de faptul ca sunt prea slabi si sfarsesc prin a avea o imagine de sine foarte slaba.
Pentru ectomorfi, efortul de a acumula masa musculara este similar cu cel depus de un obezi pentru a slabi.

Din cauza progreselor lente pe care le va face (trebuie sa fim constienti de la bun inceput de asta), ectomorful trebuie sa se inarmeze cu rabdare, sa evite supraantrenamentul, sa-si modeleze cu grija programele de dieta si antrenament.

Un ectomorf adevarat, considerand ca se antreneaza corect, se hraneste si de odihneste in consecinta, poate sa castige cateva kilograme de muschi pe an, in perioada cea mai buna, adolescenta.

Dupa primele luni de antrenament castigurile vor fi mult mai mici decat la inceput. Se pot realiza si cresteri in greutate mai mari, dar acestea sunt constituite din grasime (da, grasime, oricat ar parea de fantastic). O practica periculoasa pe termen lung deoarece multe sisteme ale organismului sunt uzate astfel.

Din moment ce principala problema a ectomorfilor este un mediu hormonal neprielnic, trebuie pus accentul pe acel stil de antrenament care maximizeaza secretia de hormoni anabolici in orgainsm, mentinerea cat mai mult in faza de hipertrofie, cu greutati medii si volum mai mare, cu 8-12 repetari pe serie, dupa parerea unora.

Altii sustin ca trebuie antrenate toate tipurile de fibre musculare, indiferent de tipul somatic. Aceasta presupune perioade de antrenament intense alterntate cu perioade mai lejere, sau chiar in timpul aceluiasi antrenament, dupa principiul piramidarii.

O abordare diferita au proponentii sistemului de mare intensitate si altele inrudite: seturi putine, repetari putine, antrenamente foarte intense si rare.

Locul unde toata lumea cade de acord este antrenamentul aerobic. Se considera unanim ca ectomorfii trebuie sa reduca la minim efortul aerobic, ca intensitate si durata.

Din nou, chiar si antrenamentele de culturism trebuie sa fie facute cu pauze mari intre serii si sa fie bazate in principal pe miscari de baza si compuse: genoflexiuni, impins culcat, indreptari, flotari la paralele. Aceste exercitii provoaca atat o reactie locala in muschii solicitati, cat si o reactie sistemica, hormonala. Trebuie totusi sa se efectueze si exercitii de izolare pentru grupe mai mici, brate, umeri, gambe. Cheia ramane totusi varietatea, incearca sa schimbi ceva la intervale regulate de timp, exercitiile, ordinea exercitiilor etc.

Odihna este foarte importanta. Supraantrenamentul – cel mai mare dusman.

Pentru ectomorfi “mai mult”, NU inseamna “mai bine”. Din contra.

Evita descurajarea, demotivarea in urma absentei progreselor sau a unor progrese minore. Tocmai de aceea trebuie sa se acorde grija foarte mare stabilirii unor obiective realiste si a unor planuri flexibile.

Inarmeaza-te cu rabdare si documenteaza-te atent in privinta antrenamentului, alimentatiei, suplimentelor.
Evita copierea programelor de la colegii de sala sau de prin revistele care iti promit cresteri miraculoase in cateva saptamani. Ele pot fi utile pentru cei care iau steroizi, sunt super-dotati genetic sau vin dupa o perioada de pauza, cand revenirea este mult mai rapida.

Faptul ca esti ectomorf nu e o condamnare la a fi slab toata viata, ci doar un element atunci cand iti alcatuiesti programul de antrenament si dieta.
Priveste si partea buna a lucrurilor: esti slab, nu ai burta si cea mai mare parte din oameni (cu exceptia parintilor care vor sa “te ingrasi”) considera ca arati bine. Pe o structura osoasa subtire, muschii se vad mult mai bine si aspectul general al corpului este mai atletic.ectomorf
Ectomorf – caracteristici:

  • Slab
  • Articulatii mici
  • Brate si picioare lungi
  • Umeri mici
  • Usor musculos
  • Piept si fese mici
  • Tesut adipos minim (fara exercitarea sau in urma diete slabe in calorii)
  • Pot manca tot ce isi doresc, neexistand pericolul cresterii in greutate
  • Metabolism rapid si eficient
  • Hiperactiv
  • Intampina dificultati in obtinerea masei musculare

Pro Mass de la Pro Nutrition exceleaza in ingrasare fara grasime (dedicat ectomorfilor si oricui isi doreste sa creasca in greutate).

 

2 Comments

  1. Habalic Raul Author iunie 21, 2016 (1:02 am)

    Gf8 e bun la ectomorfi-mezomorfi?

    Reply to Habalic Raul
    • Adrian Bursuc Author iulie 14, 2016 (7:30 pm)

      Gfx o este perfect pentru ectomorfi si mezomorfi.

      Reply to Adrian Bursuc

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*

Suna acum!
Directions