Body Line - Invest in your body!

Metabolismul si greutatea corporala

9 iulie, 2016 / Articole
Metabolismul si greutatea corporala

                                    METABOLISMUL SI GREUTATEA CORPORALA

 

Creste-ti rata metabolica si vei arde mai multe grasimi, vei fi mai sanatos si te vei uita cu mai multa placere in oglinda.

Metabolismul este unul din factorii cei mai importanti in ceea ce priveste sanatatea generala si conditia fizica. Este motorul corpului tau – si reprezinta totul cand vine vorba de energie si arderea grasimilor.

Metabolismul este procesul prin care organismul transforma alimentele si lichidele ingerate in energie.

In timpul acestui proces biochimic complex, caloriile din alimente sunt combinate cu oxigen pentru a elibera energia de care organismul are nevoie pentru a functiona. Chiar si in timpul repaosului, organismul are nevoie de energie pentru functiile sale „ascunse”, cum ar fi respiratia, circulatia sangelui, mentinerea nivelelor hormonale si cresterea si repararea celulelor.

Numarul de calorii pe care organismul le foloseste pentru a realiza aceste functii de baza poarta numele de metabolism bazal.

Mai multi factori determina rata metabolismului bazal:
– Marimea si compozitia corpului – Corpul persoanelor solide sau care au mai multa masa musculara, consuma mai multe calorii, chiar si in timpul repaosului;
– Genul – In mod obisnuit barbatii au mai putina grasime corporala si mai multa masa musculara decat femeile de aceeasi varsta si greutate, arzand astfel mai multe calorii;
– Varsta – Pe masura ce o persoana imbatraneste, masa musculara tinde sa scada iar grasimea reprezinta mai mult din greutate, reducand astfel consumul de calorii;

Energia necesara pentru functiile de baza ale organismului ramane in general constanta si nu se modifica cu usurinta. Rata metabolismului bazal ar trebui sa reprezinte intre 60 si 75% din caloriile pe care o persoana le arde in fiecare zi.

In plus fata de rata metabolismului bazal, exista alti doi factori care determina cantitatea de calorii arsa in fiecare zi:
 Procesarea alimentelor (termogeneza) – Digestia, absorbtia, transportul si stocarea alimentelor consumate necesita arderea unor calorii. Acestea reprezinta cam 10% din caloriile folosite in fiecare zi. Pentru majoritatea acestor procese, necesarul de energie al organismului ramane relativ stabil si nu este usor de modificat;METABOLISM
– Activitatea fizica – Activitatea si exercitiile fizice – cum ar fi jocul de tenis, mersul al cumparaturi, urmarirea unui caine si ale tipuri de miscare – reprezinta restul caloriilor pe care organismul le foloseste in fiecare zi.

Dietele sub 1200 de calorii sau chiar mai putin duc in mod ironic la scaderea ratei metabolice si la dificultatea de a pierde kilograme. Chiar si o pauza prea mare intre mese scade procesul de ardere. Ideal este sa consumati cate ceva odata la 3 ore, dar fara a exagera, bineinteles.

Schimba-ti compozitia corpului – primul lucru asupra caruia trebuie sa te concentrezi este schimbarea compozitiei corpului, catre a avea mai multi muschi si mai putina grasime. Cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat si rata metabolica bazala va fi mai mare. De aceea barbatii reusesc sa slabeasca mai repede decat femeile. A iti schimba compozitia corpului nu presupune neaparat arderea grasimilor. Se poate face si prin cresterea masei musculare, iar procentul de grasime sa ramana neschimbat.

Ia in serios antrenamentele cu greutati – Chiar daca unii prefera doar sa alerge atunci cand vor sa slabeasca, antrenamentele cu greutati sunt foarte importante in acest proces. In primul rand, aceste antrenamente sunt cea mai buna modalitate de a iti creste masa musculara lina. Chiar daca nu iti place sa mergi la sala, incearca exercitii de masa muculara facute acasa, cu propria greutate (flotari, tractiuni, genuflexiuni, etc.).

Sustine-ti efortul de a construi muschi – pentru a beneficia la maxim de pe urma antrenamentelor, asigura-ti un aport optim de proteine cu o dieta echilibrata si suplimentatie specifica (pudre proteice din zer). De asemenea si un supliment cu aminoacizi este foarte bun.

https://www.pro-nutrition.ro/…/pro…/wpi-whey-protein-isolate/
Potentialul metabolic – Pe masura ce ziua trece, metabolismul fluctueaza in functie de diversi factori, inclusiv exercitii fizice si dieta. Cu cat il poti impulsiona mai tare cu atat vei arde mai multe calorii si grasimi, peste cele arse de rata metabolica bazala.

Misca-te – Orice fel de exercitii iti vor mari metabolismul, marire care poate dura cateva ore. Cardio este cel mai la indemana exemplu, dar si antrenamentele cu greutati vor arde ceva calorii. Indiferent de preferinta, misca-te! O optiune simpla si rapida pentru acasa este saritul corzii

Mananca mai multe proteine – Proteinele iti cresc metabolismul, in principal pentru ca dureaza mai mult pana sunt digerate. Asta inseamna ca vei avea un metabolism mai mare, mai mult timp, si te vei simti mai satul. Un shake proteic consumat dimineata este o modalitate buna de a iti baga metabolismul in viteza.

Mananca mai multe alimente care cresc metabolismul – Pe langa proteine, exista si alte alimente si ingrediente care iti cresc metabolismul si te ajuta sa arzi mai multe grasimi. Acestea includ alimente bogate in fibre, integrale, si cu un continut mare de grasimi sanatoase precum acizii grasi omega-3. Aceste alimente includ somonul, uleiul extravirgin de nuca de cocos, uleiul extravirgin de masline, semintele de in, ceaiul verde, ceaiul verde Matcha, avocado, ardeiul iute (in special cel rosu), etc.

Foloseste un supliment care ridica metabolismul – Exista destule suplimente de slabit bune si eficiente, care iti maresc metabolismul si iti dau energie pentru antrenamente. Lipox este un astfel de exemplu https://www.pro-nutrition.ro/suplime…/arzatoare-de-grasimi/…/
Astfel de suplimente nu trebuie sa fie baza planului tau de slabit, ci doar o componenta pe langa dieta si exercitii fizice.

RATA METABOLISMULUI

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*

Suna acum!
Directions