Body Line - Invest in your body!

Niciodata nu este prea tarziu sa faci sport!

22 octombrie, 2016 / Articole
Niciodata nu este prea tarziu sa faci sport!

“Mai are rost să te antrenezi după varsta de 40 de ani atunci când hormonul de crestere şi masa musculară sunt intr-o scădere continua?

DA! Forţa fizică este de asemenea necesară să se mentină eficienţa în următorii ani de viaţă. Cercetătorii sugerează ca între 30 şi 50 de ani se reduce forţa (forţa maximă) şi acest aspect este neglijabil.

Exerciţiile fizice pot încetini procesul de îmbătrănire, pot lupta cu diabetul, bolile de inimă şi osteoporoza. Mulţi ştiu aceste lucruri şi multe alte beneficii pe care le aduce miscarea, astfel ca acţionează în consecintă, adică fac exerciţii în mod regulat. Alţii însă, indiferent dacă ştiu sau nu de efectele pozitive, nu au mai făcut mişcare de ani de zile sau nu au facut niciodată.

Potrivit unor specialişti citaţi de Daily Mail, nu este niciodată prea tarziu pentru a face exerciţii fizice. Totodată, multe persoane care aveau un program de mişcare fac greşeala de a renunţa la acesta pe masură ce inaintează în varstă cand tot ce ar trebui să faca este să adapteze exerciţiile la capacitatea de efort şi flexibilitatea pe care le au la momentul respectiv.

fitnessÎn jurul vărstei de 40 de ani, ritmul cardiac creşte, iar masa musculară începe să scadă, ambele procese încetinand arderile şi ducănd la apariţia unor senzaţii de presiune şi oboseală la nivelul inimii, în timpul exerciţiilor.

Cel mai indicat pentru această varstă este să combini exerciţii care au intensitate mare cu exerciţii de rezistenţă şi de întărire. Cele cu intensitate mare, cum ar fi alergatul, ajută la producerea în cantităţi mai mari a hormonului de creştere, care la adult are un rol important în activităţile metabolice. Un exemplu ar fi ca în timpul unor exerciţii aerobice moderate, cum ar fi inotul, mersul pe bicicletă sau alergatul, să ai şi accelerări de intensitate – după ce ai alergat 60 de secunde intr-un ritm moderat, să alergi 10 secunde foarte repede.

Regimul alimentar este extrem de important, nu mai poţi manca orice, ca la 20 de ani. Ideal ar fi să mănănci de cinci-sase ori pe zi, cate putin. Astfel, nivelul de zahăr din sange este stabil pe parcursul zilei şi nu există modificări bruşte, care pot duce la oboseală.

Nu sări niciodată peste micul dejun şi nu mânca după ora 21.00. Studiile arata că 78% dintre persoanele care slăbesc şi reuşesc să îşi menţină silueta mănăncă micul dejun în fiecare zi. 90% mănăncă dimineata cel putin cinci zile pe săptămână.

Încearcă, pe cat posibil, să te odihneşti noaptea. Cercetătorii arată că persoanele care nu dorm destul sau nu se trezesc odihniţi vor avea poftă mai des de mâncăruri care să le ofere o “doza” de energie.

Starea de sănătate se menţine la parametrii normali sau se poate îmbunătaţi la persoanele care practică un sport în fiecare zi! La orice vârstă putem să ne apucăm de mişcare. Bunicii pot merge in parc sau să se joace cu nepoţii, mămicile îşi pot reveni foarte repede daca fac tot felul de miscari cu bebeluşul în braţe.

Totul este foarte simplu! Trebuie doar sa vrei!

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*

Suna acum!
Directions