Body Line - Invest in your body!

Sunt suplimentele de Vitamina B necesare sportivilor ?

8 decembrie, 2016 / Articole
Sunt suplimentele de Vitamina B necesare sportivilor ?

Vitaminele și mineralele sunt esențiale pentru ca organismul să funcționeze corect. Există o legătură strânsă între vitamine (tiamina, riboflavina, vitamina B-6, B-12 și acid folic) și performanțele sportive.

Dintre acestea, complexul vitaminic B este cel mai important.

Vitaminele B se numesc micronutrienți și sunt utilizate pentru a transforma proteinele și carbohidrații în energie. Ele sunt, de asemenea, folosite pentru repararea și producția de celule. Aceste caracteristici le face foarte importante pentru sportivi, descoperindu-se faptul că cei  care au carențe de vitamine B au performanțe reduse în exercițiile de intensitate mare și sunt mai puțin capabili de recuperare rapidă și refacere a mușchiilor deteriorați sau în a construi masă musculară decât cei care au o dietă bogată în vitamine B.

Chiar și o deficiență mică de vitamina B poate duce la performanță redusă și întârziere în procesul de recuperare.

Cerințele individuale de vitamine B variază și poate depinde de tipul și intensitatea antrenamentului, cantitatea de nutrienți pierduți prin transpirație și urină, precum și diferențele individuale în dietă. Femeile sportive, în special, pot fi mai predispuse la deficiențe de vitamina B din cauza numărului redus de calorii pe care îl consumă. Sportivi de sex masculin au tendința de a mânca mai mult și o varietate mai mare de alimente bogate în calorii, pe când femeile au tendința de a monitoriza hrana lor mai îndeaproape și de multe ori nu asimilează suficient de multe calorii sau nu au în dietă o suficientă varietate de alimente pentru a înlocui toate substanțele nutritive de care au nevoie pentru a reconstrui mușchii sau pentru a se recupera.

Cei mai expuși riscului de deficiențe de vitamine B sunt sportivii care se limitează în calorii sau au planuri alimentare specializate, consistente sau restricționate. Dovezile actuale sprijină teoria precum că sportivii și cei care exercită în mod frecvent sau la o intensitate mare exerciții, pot avea o nevoie crescută de riboflavină și vitamina B-6 .

Un complex de vitamine B oferă toate cele opt vitamine B: B1 (tiamina), B2 (riboflavina), B3 (niacina), B5 (acid pantotenic), B6, B7 (biotina), B9 (acid folic), B12. Acestea pot fi găsite, în mod natural, într-un număr de alimente sau în suplimente nutritive.

Vitaminele B ajută organismul să producă energie și celule roșii în sânge.

Beneficiile pentru sănătate sunt extrem de numeroase, sugerându-se că luarea unui complex de vitamine B poate ajuta la tratarea sau prevenirea unor probleme de sănătate. Un sistem imunitar întărit, o stare de spirit energică,o îmbunătățire a sănătății inimii, o atenuare a anxietății și o calmare a unor tulburări ale pielii, sunt doar câteva din beneficiile vitaminelor B.

Fiecare vitamina B este esențială pentru anumite funcții ale corpului:cutie-b-complex_1

  •   B1 și B2 sunt importante pentru funcționarea sănătoasă a mușchilor, a nervilor și a inimii, pot ajuta la prevenirea bolilor de rinichi la persoanele cu diabet zaharat de tip 2 și reduc riscul de cataracta ;
  •   B3 ajută la reglarea sistemului nervos și digestiv, poate preveni migrene și duce la scăderea nivelului de colesterol;
  •   B5 și B12 sunt necesare pentru creșterea și dezvoltarea normală, ajută într-o varietate de condiții de sănătate, inclusiv anxietate, depresie, oboseală, boli de inimă, sindromul premenstrual și probleme ale pielii.;
  •   B6 sprijină sistemul imunitar și ajută organismul în descompunerea proteinei, protejează împotriva bolilor de inimă, ameliorează simptomele sindromului premenstrual și atenuează greața legată de sarcină ;
  •   B7 este implicată în producerea de hormoni;
  •   B9 ajută celulele să refacă și să mențină ADN-ul, poate ajuta la prevenirea cancerului de sân, cancerul colorectal și cancer pancreatic, precum și riscul de diminuare a defectelor congenitale (atunci când sunt luate de către femeile gravide).

Puteți obține o mulțime de vitamine B din cereale integrale și îmbogățite, legume de culoare verde închis, nuci și multe produse de origine animală și produse lactate.

  • Vitamina B6 se găsește în fasole, pui, pește și unele legume și fructe, cum ar fi cele cu frunze verde închis, bananeb-complexbanner, papaya, portocale și pepene galben.

Suplimentele de vitamina B-6 au fost recomandate pentru ameliorarea unei varietăți de simptome, inclusiv sindromul de tunel carpian, depresie, dureri de cap și sindromul premenstrual. B-6 poate reduce nivelurile sangvine de homocisteină (asociate cu un risc crescut de boli cardiovasculare), ajută la reducerea simptomelor de greață și vărsături la femeile gravide. Dozajul tipic este de obicei în intervalul de la 10 până la 25 mg pe zi.

  • Vitamina B12 se găsește în produsele de origine animală, cum ar fi pește, carne de pasăre, carne, ouă sau lactate. Drojdia nutritivă este, algele marine, cerealele fortificate și îmbogățite de soia sau lapte de orez sunt, de asemenea, de vitamina B-12.

Un nutrient esențial care menține metabolismul sub control,ajută la formarea de celule roșii din sânge, menține sistemul nervos central, necesară pentru funcționarea și dezvoltarea corespunzătoare a creierului, vitamina B12 este, de asemenea, disponibilă și sub formă de supliment.

Cercetările sugerează și faptul că vitamina B12 poate păstra acuratețea vederii pe măsură ce îmbătrânim, luptă împotriva bolilor de inima și accident vascular cerebral și apără împotriva unor forme de cancer.

Starea de bine se datorează extrem de mult acestor vitamine, îmbunătățirea memoriei, stimularea sistemului imunitar, un somn sănătos și încetinirea procesului de îmbătrânire. Alocația recomandată pentru vitamina B12 este de 2,4 mcg / zi pentru persoanele cu vârsta de peste 14.

Cu toate că puteți obține o mulțime din aceste vitamine esențiale din dieta dumneavoastră, pentru sportivii care petrec o mare parte din timp efectuând exerciții de intensitate la nivel înalt,este important să suplimenteze dieta și să aleagă calitatea și puritatea suplimentelor.

O nutriție adecvată este esențială pentru performanța sportivă, iar suplimentele tebuie alese în mod corect și cel mai bun mod de a face acest lucru este de a cauta informatii cat mai multe pentru a analiza dieta si afla exact ce suplimente ar fi de ajutor pentru fiziologia ta unică.

Folosind suplimente ce conțin complexul de vitamine B asigurați sănătatea organismului și funcționarea acestuia în avantajul dumneavoastră.

 

Pro Nutrition va pune la dispozitie urmatorul supliment alimentar pe baza de vitamina B:

In Iasi, gasiti aceste suplimente nutritive la magazinul Body Line, str. A. Panu, nr. 56 (intre Moldova Center si Orange Shop).

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*

Suna acum!
Directions